Helpdesk

Praatgrage klant

Geplaatst 24 apr. 2009 02:12 door Shiba Akhtar Khan   [ 8 jun. 2009 05:50 bijgewerkt door Udo Dirk van Dijke ]

Ik werk in een callcenter waar de klanten de optie hebben om assistentie te krijgen via een chat programma dat toegankelijk is via onze website. Een paar weken geleden, kreeg een van onze operators een telefoontje van een klant welke hem informeerde dat
onze chat niet goed werkte. Bezorgd dat we eventueel technische probelemen hadden met deze belangrijke dienst, de operator vroeg vele vragen om tot de kern van het probleem te komen en zo het juiste personeel aan de gang te zetten om het technische probleem bij ons op te lossen. Opeens begreep de operator het probleem toen de klant haar pogingen beschreef om te chatten : “Ik blijf zo hard mogelijk praten,” benadrukte de klant . “Het doet gewoon niets!” Op dit moment , vertelde de operator het nieuws dat het de bedoeling was om te typen en niet te praten

Wat je allemaal meemaakt

Geplaatst 24 apr. 2009 01:38 door Shiba Akhtar Khan   [ 24 apr. 2009 01:38 bijgewerkt door Udo Dirk van Dijke ]

Wat men zoal hoort aan de telefoon van een computer-helpdesk:
Helpdesk: “Wat voor computer heeft u?”
Vrouwelijke klant: “Een witte.”
Hallo met Celine hier: “Ik krijg mijn diskette er niet uit.”
Helpdesk: “Heeft u al geprobeerd op het knopje te drukken?”
Vrouwelijke klant: “Ja, ja hoor, hij komt er echt niet uit.”
Helpdesk: “Dat is niet zo mooi. Wel, ik [...]

Hardeschijf problemen

Geplaatst 24 apr. 2009 01:38 door Shiba Akhtar Khan   [ 24 apr. 2009 01:38 bijgewerkt door Udo Dirk van Dijke ]

Een man belt de helpdesk van een niet nader te noemen automatiseringsbedrijf: Goedemorgen, met de helpdesk. Ik heb een probleem met mijn computer. Wat is er dan aan de hand?. Er staat een melding op mijn scherm: In-su-fisi-jent disk-spees. Ah, dan is waarschijnlijk uw harde schijf vol. Hoe groot is uw harde schijf?Dat weet ik [...]

Help mijn printer werkt niet

Geplaatst 24 apr. 2009 01:36 door Shiba Akhtar Khan   [ 24 apr. 2009 01:37 bijgewerkt door Udo Dirk van Dijke ]

npluggen in de computer, maar het was te ingewikkeld. Ik heb de printer gewoon naast de computer instructieboek. Ik dacht dat hij misschien te ver weg stond, maar hij staat nu tegen de computer aan en hij doet het nog steeds niet.
Helpdesk: Uhm. U moet uw printerkabel inpluggen in de computer. De kabel moet van [...]

Dubbel klik

Geplaatst 24 apr. 2009 01:36 door Shiba Akhtar Khan   [ 24 apr. 2009 01:36 bijgewerkt door Udo Dirk van Dijke ]

Een klant belde de servicedesk met een probleem. Om dit verder uit te zoeken, was het nodig om een aantal instellingen te bekijken. Zoals het iedere goede servicedesk-medewerker betaamt, werd er begonnen met het nakijken van de instellingen. Om hier te komen, werd de klant verzocht om dubbel te klikken op ‘Deze Computer’, waarop de [...]

Geen verbinding met internet

Geplaatst 24 apr. 2009 01:35 door Shiba Akhtar Khan   [ 24 apr. 2009 01:35 bijgewerkt door Udo Dirk van Dijke ]

Een klant kon geen verbinding maken met het Internet.
Helpdesk: Weet u zeker dat u het juiste wachtwoord gebruikt?
Klant: Ja, dat weet ik zeker. Ik heb het een collega zien doen.
Helpdesk: Kunt u mij zeggen welk wachtwoord dat was?
Klant: Vijf sterretjes.

internet en pornografie

Geplaatst 24 apr. 2009 01:35 door Shiba Akhtar Khan   [ 24 apr. 2009 01:35 bijgewerkt door Udo Dirk van Dijke ]

Helpdesk: Helpdesk, hoe kan ik je helpen
Klant: Ik wil een klacht indienen
Helpdesk:Wat is het probleem
Klant: Ik heb jullie er nog om gevraagd om geen pornografie op mijn Internet te programmeren. Ik wil dat jullie het onmiddellijk verwijderen.

korte helpdesk moppen

Geplaatst 24 apr. 2009 01:35 door Shiba Akhtar Khan   [ 24 apr. 2009 01:35 bijgewerkt door Udo Dirk van Dijke ]

Klant: Ik heb geen computer thuis. Is het Internet ook in boekvorm verkrijgbaar?
Klant: Is het Internet ook op zondag geopend?
Klant: Het Internet is erg langzaam. Kunnen jullie het niet opnieuw opstarten.

Geen email

Geplaatst 24 apr. 2009 01:34 door Shiba Akhtar Khan   [ 24 apr. 2009 01:34 bijgewerkt door Udo Dirk van Dijke ]

Klant: Ik kan geen email versturen. Is het Internet soms vol?

Mail versturen

Geplaatst 24 apr. 2009 01:28 door Shiba Akhtar Khan   [ 24 apr. 2009 01:30 bijgewerkt door Udo Dirk van Dijke ]

Klant: Ik kan geen email ontvangen.
Helpdesk: Welke software gebruikt u?
Klant: Wat bedoel je?
Helpdesk: (Zucht) Waar krijgt u uw email op binnen?
Klant: Mijn computer.
Klant: Ik kan geen email versturen.
Helpdesk: Vertel me wat u doet om het te versturen?
Klant: Ik schrijf het op een stukje papier, doe het in de gleuf van de computer en druk op [...]

1-10 of 23

Comments